Choroby przenoszone drogą płciową

choroby przenoszone drogą płciową

W przypadku podejrzenia zachorowania na infekcję przenoszoną drogą płciową na podstawie występujących objawów nie można jednoznacznie określić jaki patogen jest odpowiedzialny za ich wystąpienie. Stąd diagnostyka powinna uwzględniać wszystkie częste i możliwe czynniki sprawcze, w tym:

1. bakterie wywołujące rzeżączkę, chlamydiozę, mykoplazmozę, zakażenie ureoplazma, wrzód miękki, kiłę,
  2. wirusy powodujące rzęsistkowicę, opryszczkę wargową i opryszczkę genitalną
  3. pierwotniaki wywołujące rzęsistkowicę
  4. grzyby wywołujące drożdżycę

Objawy pod postacią pieczenia, świądu czy obecności wydzieliny nie mogą być podstawą do rozpoznania grzybicy, a wykluczenia np. zakażenia rzęsistkiem. Dodatkowo bardzo często mamy do czynienia z równoczesnym zakażeniem kilkoma patogenami jednocześnie. Stąd pełna diagnostyka stanowi nadrzędną wartość przy leczeniu chorób przenoszoną drogą płciową.

Jak rozpoznać chorobę przenoszoną drogą płciową?

Wykonaj badanie: PAKIET WENERYCZNY 11- analiza patogenów przenoszonych drogą płciową.

Wykrywa aż 11 groźnych patogenów wywołujących najczęstsze choroby przekazywane drogą płciową, tj. kiłę, rzeżączkę, chlamydiozę, mykoplazmozę, opryszczkę, rzęsistkowicę, wrzód miękki oraz zakażenie Ureaplasma. Badanie metodą PCR oparte jest na badaniu materiału genetycznego patogenu, które cechuje się najwyższą skutecznością. Wykonując jedno badanie uzyskujemy szeroką, szybką i pewną identyfikację źródła infekcji, co umożliwia zastosowanie terapii celowanej dla danego patogenu, gwarantującej skuteczność leczenia i ochronę przed powikłaniami.

Na wynik badania oczekuje się do 12 dni roboczych co związane jest z procedurą poprawnego wykonania testu.

Do badania pobierany jest wymaz z cewki moczowej lub rowka zażołędnego u mężczyzn oraz wymaz z szyjki macicy u kobiet.

.

Cennik - kliknij